Про новини компаній
14.08.2020, 15:16

Онлайн-хакатон #USGH: нові ідеї, рішення, імена

Онлайн-хакатон #USGH: нові ідеї, рішення, імена - Фото

Розповідаємо, як хостинг хакатонів допомагає українським компаніям залучати технологічні таланти і створювати за 48 годин нові продуктові рішення

В українській tech-індустрії новий великий екосистемний проект - онлайн-хакатон Universal Sports & Games Hackathon (#USGH). Це дводенний івент для розробників, маркетологів і дизайнерів, присвячений створенню нових цифрових рішень в сфері геймінгу.

Хакатон вперше пройшов 7-9 серпня в івент-холі PMHUB. Організатором виступила компанія Parimatch Tech спільно з інвестиційним фондом JKR в партнерстві з Amazon Web Services і стартап-акселератором Sector X.

За інформацією організаторів, до #USGH підключилися понад 400+ фахівців з 9 країн, включаючи Україну, Німеччину, Іспанію, Білорусь і Польщу. Всього учасники подали 111 ідей щодо розвитку українського геймдева. Підсумково у фінал пройшли 37 команд, а переможцями стали п'ять кращих проектів.

Розповідаємо, як хостинг хакатонів допомагає українським компаніям залучати технологічні таланти і створювати за 48 годин нові продуктові рішення. Незважаючи на пандемію, самоізоляцію і карантинні обмеження.

Кому і навіщо потрібні хакатони?

Світова практика швидкої розробки нових технологій в форматі Хакатона стала популярна з середини 2000-х років. Ключова особливість такого івенту - створення мінімально життєздатного продукту (MVP) силами команди за дві доби. Фактично, це змагання, перемога в якому означає можливості залучити фінансування і отримати якісний нетворкінг.

Хакатони швидко стали стартовим майданчиком для стартапів зі свіжими ідеями, які шукають можливості розвивати продукт в рамках корпорацій. Так компанію GroupMe, створену під час Хакатона на конференції TechCrunch Disrupt 2010 купив Skype за $85 млн. З недавніх прикладів - на білоруському хакатоні був розроблений прототип масок MSQRD, які Facebook купив за перші тижні після офіційного релізу.

Що стосується українського IT-ринку, хакатони хоч і завойовують увагу, але поки не носять вірального характеру. За даними профільного видання DOU (вкладка календар IT-подій), з початку 2020 року в Україні проведено 55+ публічних хакатонів, переважно міжнародного формату. Простежується інтерес до двох темат: геймінг і ініціативи, спрямовані на боротьбу з наслідками COVID-19. Також за останній рік кілька великих українських корпорацій почали розвивати власні програми акселерації - Київстар, МХП, Приват - і провели ряд закритих хакатонів для пошуку in-house інновацій. Результатом стала оптимізація внутрішніх бізнес-процесів і вихід на новий рівень прибутковості.

У чому новаторство #USGH?

Коронакриза змінила природу івент-ринку, витіснивши оффлайн-активності. Команда Parimatch Tech швидко адаптувала дюжину організаційних процесів, щоб зробити перший в своєму роді технологічний онлайн-хакатон.

Івент відкрила серія онлайн-виступів про тренди гейм-індустрії, кіберспорту і беттінгу. Буквально за кілька годин були сформовані команди і оголошені челенджі від партнерів. Під час розробки ідеї будь-яка команда могла звернутися по допомогу до 22-м менторам. Вся комунікація була організована через месенджер Slack, а результати Хакатона - презентовані на заключній онлайн-трансляції.

"Івент став азартним експериментом для всіх - і команд, і менторів, і організаторів. Було необхідно продумати клієнтоорієнтіровану логістику хакатона і тримати руку на пульсі 48 годин. Кожну хвилину могло прийти питання, яке потрібно вирішити тут і зараз. Командам в онлайні спілкуватися було досить легко. Відстежити прогрес командних проектів - куди складніше, оскільки фізичної можливості брати участь у всіх онлайн-колах не було", - поділився враженнями про організаційний процесі хакатона Костянтин Образцов, СТО в Parimatch Tech і суддя #USGH.

#USGH свідомо носив універсальний характер, щоб не обмежиться розробкою прототипів ігор. Так індивідуальні учасники і команди з 2 - 7 чоловік розробили інструменти для стрімінгу, аналітичні сервіси і різні додатки. Організатори свідомо надали можливість IT-фахівцям подивитися на індустрію в цілому і самостійно запропонувати варіанти її розвитку.

"Це своєрідний акселератор для ідейних розробників гейм-індустрії. Всього за пару діб хлопці пройшли ключові етапи створення MVP для нової ігрової реальності. Команди отримали експертну підтримку від лідерів індустрії, провалідували ідею на віральність і попит. Я допоміг трьом командам в питаннях, пов'язаних з machine learning і загальною адаптацією ідей для букмекерських компаній", - розповів про менторський досвід Андрій Нестеренко, Parimatch Tech.

Які проекти стали кращими?

Критерії оцінювання ідей були кілька разів анонсовані під час онлайн-хакатону. Серед основних вимог - інноваційність рішень, демонстрація прогресу під час хакатону, життєздатний MVP і наочна відео-презентація.

"Ми проінвестуємо в проекти, які продемонструють інноваційну ідею, зарекомендують себе талановитою командою і будуть розбиратися в механіці процесу. Інвестиції не залучаються виключно на ідею. Потрібно зрозуміти, як користувачі взаємодіють з продуктом і яка реальна вартість залучення цільової аудиторії", - поділився нюансами інвестування суддя хакатону Сергій Бережний, CPO в Parimatch Tech.

Вибір переможців здійснювався колективно: судді #USGH слухали пітчі, оцінювали запропоновані рішення на основі критеріїв конкурсу і задавали питання щодо перспектив розвитку проектів.

Переможцем хакатону стала команда Dragon's. Розробники Микола Урсатий і Сергій Повереннов створили гру RunOut - Раннер-платформер з логічними елементами. Приз за перше місце склав $1500.

Друге місце отримала команда Narwhal - вона розробила сервіс для мультфікаціі спортивних подій і виграла $1000. Третє місце віддали команді PixelGaming, яка створила мобільну гру в жанрі MOBA-клікер, отримавши $500.

Також частина команд виконувала челендж від суддів. Тут фіналістами стали дві команди: Team B і «Кодоклякса», кожна з яких отримала по $500 за сміливість запропонованих ідей. JKR навіть запросив одну з команд-фіналістів PolyRef до переговорів: команда розробила сервіс для збору спортивної статистики.

Перемога в Хакатони. Що далі?

Стати однією з найуспішніших команд означає не тільки отримати грошовий приз на розвиток проекту. Це ще іміджева складова: команди-переможці зможуть спробувати впровадити свої продукти в роботу Parimatch, отримавши доступ до аудиторії корпорації.

"І для компаній, і для команд-учасників хакатон є win-win рішенням. Компанія залучає фахівців-ентузіастів, які можуть поліпшити поточний продукт або прийти з абсолютно новими божевільними ідея. З боку команд, це можливість драйвувати власну ідею і отримати підтримку лідерів ринку для його розвитку", - говорить про деталі подальшої співпраці учасників івенту Костянтин Образцов.

У планах організаторів #USGH - зробити хакатон більш регулярним, проводити публічні технологічні івенти подібного формату хоча б двічі на рік. Також обмірковують нові формати проведення більш масштабних онлайн-хакатонів.

"Забігаючи наперед, ми зараз розглядаємо формат запуску квартальних челенджів. Хочемо збирати більше працюючих ідей з великим призовим фондом. Будемо розглядати рішення, надавати можливості акселерації і запрошувати в інфраструктуру Parimatch Tech. Грамотна реалізація цієї ідеї може слугуватиме додатковим каналом для рекрутингу талановитих українських фахівців", - резюмував плани компанії Іван Білаш, R&D менеджер в Parimatch Tech.

До речі, саме згадка про участь в хакатоні може стати вирішальною перевагою при працевлаштуванні. IT-фахівці таким чином показують здобувачеві, що готові докладати максимум зусиль для досягнення спільної мети, виходячи за звичні рамки своїх ролей.

Отправить:
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
Популярне